Sunday, December 26, 2010

StUDy VS kErJA


Salam,

i MISS MA BeLOG SO damn CRAZY!ceh...konon je kan.. but its so true...the last time aku update BeLOG, is on my last week during my final year at Nottingham University. After that, busy dgn macam2 benda, sampai sanggup melupakan BeLOG ini..sob sob.....

Now, la ni, im currently work as a network engineer at LMS tech distribution, Cyber. Alhamdulillah, its my first move/ step to gain knowledge, experience, etc in order for me to go further in my life /career. BUt, truly working here wif all staffs are very very very helpful, encouraged me, and give me strenght to work harder, and harder.

Chop.awat cek cakap BI ni, dah lah Grammar berterabur.ceh.ok, tukar mode sekarang juga dianne.=) (ok now, sesi membebel diteruskan dlm bahasa ibunda.dipersilakan)

MAri kita mulakan...hurm, btw , aku memang lama dah nak update BeLOG kesayangan ni, tp memandang kan masa sangat terhad since aku menghabiskan masa di ofis weekdays, sgt susah la kan nak update, while petang pulak sampai rumah after maghrib, dah memang x fikir ape dah, sembahyang, and tidur. Itu lah rutin harian aku.=(...... Isya' pun kadang2 terskip.ish2

Tapi itulah hakikat life aku, berbeza sangat, if compare kan dengan life time muda mudi dulu, time stadi.SUka stay up malam2, tengah pagi pukul 5 am baru rasa mengantuk nak tidur, (stay up stadi xpe jugak, ni stay up ber internet, u- tube etc...cet) . Pastu ,bangun punyalah lewat (banyak kali jugak skip x pergi kelas, malam tu mulalah sibuk nak mintak orang lain nota, nak salin nota..pastu kena bebel x pergi kelas dgn b aku. ceh..)...

What else yeh aku nak story. HUrm, itu je lah kot yang lain nya, time dulu n sekarang ceh..Meh, aku list kan benda2 yang aku rasa dah ada perubahan / yang sama, DULU n KINI n selamanya (eh, ini saja tambah)..cet


DAHULU KALA

ZAMAN KEBANGKITAN (NOW)cet =p

Bangun lewat sangat skip kelas

Bangun awal der, sampai dah terbiasa weekend pon bgn awal..hik

Ikan Kelisa putih

Dugong Myvi putih

Eye bag kecik n x gelap sgt

Eye bag besar hari2 menghadap lappy mana taknya.haha..mcm mana nak reduce eye bag yer kwn2?

Selalu x habis makanan, ada je saki baki makanan tu

Selalu licinkan. Habiskan makanan, n selalu rasa mcm x cukup..mau tambah lagi, =)

Berat x naik2, kurang lagi ada

Semalam timbang , yeay.sudah naik 1 kg

1 day adalah dlm > 4-5 times jumpa en rizal

Once in a month. Sudah semestinya time akhir bulan kan..

terSangat kaki shopping (bkn kaki nye botol ok, x baik u olls..=p)

Banyak window shopping aja, rasa susahnya nak dpt duit, n habis macam tu je..=) tp if betul2 berkenan, x pk hape, rembat je.ceh.stil x berubah rupanya

Berjauhan dgn. familia (Selangor- KL)..sob3

Stay rumah ahli keluarga, even mak n ayah jauh kat melaka.. (now, duduk kat rumah satu2 nye kakak aku..dpt jumpa si awisyh bam bam everyday.=), n mkn sodap2 as akak aku mmg tersgt suka masak.. aeh rajin sungguh=).)

Banyak sgt tutorials nk kena buat

Now, tidak lagi, cehehe...tiada lagi apa2 homework/ kerja untuk dibawa pulang ke rumah..kalau boleh, aku akan habiskan semua kerja di ofis/ cont kerja keesokan harinye...malas nk bukak lappy di rumah..mau tidur sepuas hati..kihkih=p


Now, tgh dok tengok LIVE perlawanan bola sepak Malaysia vs Indonesia..nak sokong siapa ek ek....
-


-
-
-
-
-
-
-

-
-


-

-

-


-


awisyh shokong kelantan!!

Hehehe..MAlaysia of coz!! go go M'sia..now da 2- 0..=)..ok. ill update new post pasal semalam, jln2 crk makan,.. INsyaAllah esok kot, tu pon balik kerja kot,...buhbye mau cont tgk bola sepak..kihkih..=)

2 comments:

CiK PuaN NeTTY said...

update pon....;p aku rindu kamu dianne!!

o..skang as network engineer..so,sila la buat perkiraan utk belanje aku yg masih lom posting neh...deym!=(

miss you!!

diAnNe_LuRvInNe said...

cik puan netty!!!!!i rindu u bangatttttttttt...btw, aku update belog ni pon coz jelez nih tgk ko asyik dok update belog je.ceh.mana leh jadii..kan kan.hikhik.belanja?alahai, gaji x berapa nak seberapa..tunggu ko belanja aku dulu, la, dengar khabar nye nk posting yer cikgu?wah.lumayan itu gajinya.hehe..btw, i lebiu kawan..=)